Het jaar 2016 in woord en beeld

(klik op de foto voor meer foto's)

Maart:

Het agility seizoen begint met Pella slecht. We vormen geen tream, ze is te zelfstandig en floept alle kanten uit. Later in het jaar krijg ik meer grip op haar en vormen we meer een team. Maar in de B1 haalt ze te weinig punten om te promoveren, dus volgend jaarr lopen we weer B.

April:

Ace en ik lopen voor het eerst in de C-klasse. Aanvankelijk blijven de punten uit, ondanks dat we best goed lopen, maar het zijn steeds die net-niet puntjes. Later gaat het beter, maar we degraderen dit jaar toch naar de B2. Volgend jaar wordt die samengevoegd met de C-dus blijven we effectief gewoon in de C-klasse.

April:

Als laatste test voordat ze een nestje gaat krijgen, worden de ogen van Pella getest. Helaas valt dee test verkeerd uit en vallen mijn fokplannen voor de zoveelste keer in duigen.

Juli:

Examen bij kringgroep Limbra: Kalish slaagt voor het examen Speurhond-2 met het fantastische puntenaantal van 91 punten. Ze deed het super!
Tijdens hetzelfde examen slaagt Pella voor twee deelexamens: IPO1-A en IPO1-B.

Juli:

Omdat ik voor de wedstrijden vaak een heel weekend weg ben, heb ik een caravan gekocht. Hij is klein, dus de honden moesten even hun plekjes vinden, maar dat lukt goed en ze vinden het wel gezellig.

Augustus:

We zijn met de caravan naar een zeer geslaagd Working Groenendael Treffen in Wenen geweest. Het was een gezellig ontmoeten met veel gelijkgezinden. Voor 2017 hebben we beloofd om dit evenement in Nederland te organiseren.

Augustus:

Het weekend van de Franse Speciale is weer erg gezellig. Wandelen met de hondjes van Joke bleek ook geen probleem, ze verstonden elkaar prima.

Oktober:

Pella haalt in haar allereerste Ob1-wedstrijd een uitmuntende score en de 2e prijs. In haar tweede wedstrijd wordt ze weer tweede. Haar derde wedstrijd is minder goed, maar alles bij elkaaar heeft ze genoeg punten gescoord om zich te kwalificeren voor het FMBB 2017!

December:

Pella sluit het agility-seizoen in stijl af en haalt een eerste prijs op de Jumping tijdens de laatste NVBH-wedstrijd. De andere trainingen beginnen zijn vruchten af te werpen!

Laatst gewijzigd op:

frames